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Los versos de Daniel García Granda

Los versos de Daniel García Granda

e.c.

Viernes, 10 de junio 2022

Daniel García Granda (La Pola Siero, 1972) ye profesor de secundaria y poeta. Tien collaborao como articulista nes páxines de EL COMERCIO cola so columna 'Que te vengo a ver'. En llingua asturiana tien asoleyaos los llibros 'Poemes del últimu salvax' (La Baragaña, 2012), con prólogu de Nacho Vegas, 'El Remediu' (Ruleta Rusa, 2015), introducíu por Sidoro Villa Costales y 'El raitán y el sangrín' (Impronta, 2020). En 2021 algamó el Premiu Fernán Coronas col poemariu 'Rosada 3.0. Monólogu interior con alumnos al fondu'. Ye autor, amás, de lliteratura infantil con títulos como: 'Versos d'Asturies' (2017), 'Amorina Motosierra' ( 2018) y 'Prau' (2022), tolos tres publicaos por Pintar Pintar. Alrodiu de la so forma d'entender la poesía, el propiu autor afirma que «anda a metá camín ente lo contemplativo y lo irracional, el pensamientu reflesivu y el sangrín, un calificativu qu'emplega non de baldre como títulu del so últimu llibru n'asturianu . Alrodiu d'esti últimu caltién que «hai poetes que caricien y hai poetes que solmenen. Y siendo asina, ¿quién fala más alto: el versu contemplativu o'l que surde ensin contemplaciones? ¿El cantu'l raitán o les berríes del sangre? Nestos poemes d'amor y rabia nun s'atisba griesca ente dos poetes antagónicos, sinón entendimientu. L'astraición nun poema escritu a la fresca andecha con una ramascada. Tamién con informantes qu'apurren emociones y conciencia. Asina, ente solmenones y afalagos, el poema faise paisaxe propiu, llugar nel mundu».

Bergeriana

Güei tengo l'encamientu de presentar parte

del paraísu perdíu:

nel armarín d'abaxo hai un bote curruscos

bien enllenu, qué misteriu, siempre hasta la tapa,

por munchos que caigan mesmo que pedriscu en platu,

por munchos que chirchen y muerran flotando en caldu,

depués de la güerta, catar y mullir les cames,

y seyan bronce pulío o tuques de tarmos

ye bono char un chorru vinu tinto corriente

pa que l'oru la sopa sepa

atapecer

y surdan dente'l fumu paisanes como peñes

esbillando histories de partos mitolóxicos, los ocho

antebrazos tensos que carreten les cuyares

camín del cielu y suerben con fuercia

la pita y el vinu (yá arreciende a picadiellu)

tamién les mueles que falten ruquen los curruscos,

col vafu na ventana vuelven char otru vasu,

la truena yá dexó avisu penriba Trés Picus,

l'oru afumando calez el gargüelu y güelu diz

«Nun se pue esperar yá más. Mañana hai que matala»

Mañana… Nun voi meter mano nel bote curruscos

fondu como la infancia

y enllenu, qué misteriu, siempre hasta la tapa.

Un bramíu amatagáu llega de xunto al xatu.

Guapura

Pola guapura dáime dalgo, andái, pola llocura

d'abellugase na monomanía del versu,

cháime'l vueltu

pola guapura, hai bayura

esperdigada pente esos requexos

que pocos ven y nos que nunca naide repara

qu'a la fin ye l'abandonu

el que me cinca de rodiyes y probe

de pidir m'emburria a espurrir la mano

pola guapura, fura

la mano puerca que cai al poema

mientres apurro la gorra romántica del día

pa volcala nel alma

flaneur de provincies o paisanu que t'engrifes

de la que pases al mio llau,

llectora fiera de güeyos tristayos,

neña que me mires bien adientro y tira

de ti la mano de la priesa,

cháime'l cambiu

de la verdá que sobra de la guapura,

cháime'l vueltu, andái:

ye too lo que me fai falta saber del mundu güei.

Munches, munches gracies, vida

breve: que Dios te lo pague con salú pa los tuyos.

Yo voi fundilo en fueu

onde prenda la guapura bien entrada la seronda.

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