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P. A. M. E.
XIXÓN.
Martes, 5 de enero 2021, 03:52
Hasta la guerra civil, el vezu de xuntase en coriquinos y conxuntos marutaos pa percorrer los pueblos a la cata d'aguilandu foi común a tola rexón, como lo amuesa inda güei la distribución de les mazcaraes que fueron remaneciendo en llugares nos que l' ... alcordanza oral inda les caltenía vives. El Guirria de San Xuan de Beleño, los Sidros de Valdesoto, Os Reises de El Valledor y Tormaleo, o los Aguilandeiros de San Xuan de Villapañada, Xedré y La Puela, coles sos estremaes particularidaes, tienen en xunto los mesmos elementos culturales que los emparenten con tradiciones asemeyaes de tol continente européu.
Estes cofradíes avecen dividise en dos bandos, ún de perfil positivu-lluminosu y otru de perfil negativu-escuru, representaciones del pasu ente'l tiempu vieyu del hibiernu y el nuevu qu'escampla col cambiu de ciclu. La garulla que van recoyendo de llar en llar les comparses, podíen significar una suerte de tributu qu'apurren los vecinos pa contentar a entrambes fuerces, les del mal y les del bien, afitando los augurios pa que l'añu seya propiciu. La subversión del orde convencional ye otru de los sentíos que suel relacionar estes celebraciones col periodu hasta'l que s'esparden, el del Antroxu, el fin del ciclu iniciáu col solsticiu d'inviernu. L'andancio dexó esti añu a los neños ensin cabalgates y ensin mazcaráes.
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